9 Ocak 2018 Salı

HTML - Başlık ve Etiketler


Merhaba arkadaşlar yine bir HTML dersi ile beraberiz. Bugün başlık tag'lerinden ve bir yazı ekleyip yazıya uygulayabileceğimiz tag'lerden bahsedeceğim.
öncelikle türkçe karakter sorununu çözmek için arkadaşlar;
<head></head> tag leri arasına
<meta charset="utf8"/>   yazarsak browserdan kaynaklı türkçe karakter sorunumuzu da çözmüş oluruz.



    <h1>Bu başlık h1 ile yazıldı</h1>
    <h2>Bu başlık h2 ile yazıldı</h2>
    <h3>Bu başlık h3 ile yazıldı</h3>
    <h4>Bu başlık h4 ile yazıldı</h4>
    <h5>Bu başlık h5 ile yazıldı</h5>
    <h6>Bu başlık h6 ile yazıldı</h6>





görüldüğü gibi h1 den h6 ya doğru başlık yazısı küçülüyor.



           <b></b> ve <strong> </strong> kalın yazı yapar
            <u></u>  yazının altını çizer
            <i> </i>   yazıyı italik yapar
            <s> </s>   yazının üstünü çizer
             <p> </p>   paragraf yapmak için
            <br>     bir satır boşluk bırakır.
           <hr>paragraf arasına çizgi çizer.
          align="" yazının yerleşimi için right/left/center
          size= "" yazı boyutu
          text="" BODY içinde çalışır. yazı rengi.
örnek:
<body text="green"> 
         <b>b  ve strong</b> <strong>yazıyı kalın yapar.</strong>
  <br>
  <u> u yazının altını çizer.</u>
  <br>
  <i> i yazıyı italik yapar.</i>
  <br>
          <s>s yazının üstünü çizer.</s>

<p align="center" >Okul yaşamları boyunca öğrencilerin <b>kâbusu haline gelen matematik</b> eğitiminin sevdirilmesinde “matematiğin” felsefesinin <strong>doğru anlatılmasının</strong> yattığı belirtildi. <i>Öğrenimleri süresince öğrencilerin</i>; ‘soyut, sevilmeyen, sıkıcı ve zor’ tanımlarını yaptığı matematik dersine farklı bakış açıları kazandırmanın gerekli olduğu kesindir.</p><hr size="20px"color="red"> <p>Unutmayalım ki her insanın içinde bir çocuk vardır, yaşlansa dahi hep kalır. Hangi yaşta olursa olsun somut öğretim her zaman daha kalıcıdır. Lise öğrencisinin de somutlaştırmaya ihtiyacı vardır. Öğrenciler matematik konusunda sorunlar yaşamaya başladıklarında, bu genellikle somut olanla bağlantı kurmakta zorlandıklarından olur.</p><p  align="right"> Öğrenciler için, "10 çiçeğin var 5 tane daha çiçek toplarsan kaç tane çiçeğin olmuş olur?" sorusu, kâğıt üzerinde gördükleri "10+5= ?" sorusundan daha anlamlıdır. Öğrencilere matematik konusunda yardımcı olmanın en iyi yolu, ona matematiğin günlük hayatın içine nasıl yerleşmiş olduğunu göstermektir.</p>
</body>



bir daha ki derste görüşmek üzere esen kalın... ebi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yukarı git